Om föreningen

Som medlem får du tillgång till fler underrubriker och mer information om du loggar in.

Som mäklare och potentiell köpare och blivande medlem får du gärna kontakta oss direkt med frågor om ni inte finner svaren här!

Kortfakta

Paviljongen är en äkta bostadsrättsförening.

Medlemskap

Innan du beviljas medlemskap i bostadsrättsföreningen Paviljongen i Limhamn träffar du styrelsen för ett möte. När du blivit medlem bereds du även möjlighet till ett personligt möte med representanter ur styrelsen för att få mer information eller ställa frågor.

Föreningen beviljar inte juridiska personer medlemskap. Föreningen har möjlighet att neka medlemskap i de fall förvärvaren inte avser använda bostaden som permanent boende.

Information från styrelsen

Efter varje styrelsemöte går styrelsen ut med Brf Paviljongen informerar. Två gånger om året bjuder styrelsen in till informationsträff utöver föreningsstämman (om det inte föreligger restriktioner från myndighet).

Avgifter

I avgiften till föreningen ingår värme och vatten.

Föreningen har ett gemensamt elavtal och kostnad för hushållsel debiteras utifrån förbrukning.

Obligatoriskt tillägg om 100 kr/mån tillkommer för bredband och IP-telefoni 250/250.

Obligatorisk är även även avgiften för gemensamhetslokalen som betalas för alla i hushållet över 15år.

TV

Telenors basutbud på 17 kanaler ingår i avgiften inkluderat Telenor Stream.

Bostadsrättstillägg - Försäkring

Bostadsrättstillägg ingår i avgiften. Självrisken vid skada betalas av bostadsrättsinnehavaren/medlemmen.

Parkering och garage

Föreningen har garage- och parkeringsplatser för bil och MC. Föreningen har en digital kölista genom den ekonomiska förvaltaren. Gargageplats kostar 676:-/mån och parkeringsplats 416:-/mån.

Renoveringar

Inga större renoveringar är planerade. Däremot görs fortlöpande underhåll inom fastigheten enligt fastställd underhållsplan.